אי אפשר להתקיים ללא פרסום. אין פרסום? אין לקוחות. זה עד כדי כך פשוט. בימנו, משרדי פרסום קיימים בכמויות אדירות; חלקם דיגיטליים, וחלקם לא. היום, נתמקד במשרדי הפרסום הדיגיטליים: מהם? כיצד הם מסייעים לעסק? אילו נורות אדומות צריכות להידלק בבחירה? ועוד הרבה. קדימה, שנתחיל?

מהו משרד פרסום דיגיטלי – מה התפקיד שלו?

כפי שבטח הבנתם משמו, משרד פרסום דיגיטלי אחראי על כלל שיווק העסק בזירה הדיגיטלית – ה-כ-ל באחריותו! וזאת, בהתאם לחוזה. על הנייר, מדובר בשירותים שהמשרד מסוגל לטפל בהצלחה.

במרביתם, העובדים עדיין מגיעים למשרד הפיזי. אם כך, מה ההבדל? טוב, המילה “דיגיטלי” מתייחסת לתחום העיסוק המרכזי של המשרד: עולם הדיגיטל. משמע, המשרד לא מתעסק בתחום פרסום שלטי החוצות, העיתונות הכתובה וכו’.

תפקיד המשרד הוא להשתמש באמצעים העומדים לפניהם: קידום ממומן ואורגני בגוגל, פייסבוק, אינסטגרם, קשרים עם משרדי פרסום אחרים, ובעצם כל מה ש־”בא ליד” – לא לבחול באמצעים. ובאמצעות קידום נכון, להביא זרם של לקוחות מתעניינים לעסק, שכנראה היינו מפסידים לולא נוכחותנו בערוצי השיווק הללו. כמו כן, משרד הפרסום הוא “גב” וספק פתרונות לשלל בעיות: ניהול מוניטין בעייתי, יצירת אסטרטגיה שיווקית, מיתוג נכון וכו’.

שירותי משרד הפרסום הדיגיטלי – מה התרומה לעסק?

סמכו עלינו, לא חסרים למשרדי הפרסום הדיגיטלי שירותים… מפה ועד להודעה חדשה. נפרט על כל אחד ואחד:

  1. פרסום במדיות החברתיות: אינסטגרם, פייסבוק וכיוצא בזאת – כל משרד פרסום מכובד חייב להראות נוכחות במדיות הללו. יכולות פילוח הקהל באינסטגרם, ובמיוחד בפייסבוק עילאיות: נוכל להגיע לקהל ממוקד במחירי “רצפה”. לכן, מדובר בשירות מס’ 1 של משרדי הפרסום – הוא פשוט מתבקש.

  2. פרסום ממומן בגוגל: כולנו מחפשים בגוגל, וההימצאות במקומות הראשונים בתוצאות החיפוש היא חוזקה אדירה. משרדי הפרסום המנוסים מכירים שלל תכסיסים בפרסום הממומן, ויוכלו “לסחוט” ממנו לקוחות חדשים בצורה מדהימה: החל משיטות להוזלת המחיר לקליק, ועד להעלאת אחוזי ההמרה ומדידת נתונים מדויקת למדי. הפרסום הממומן הוא אחד החברים הטובים ביותר של משרדי הפרסום, ויש לכך סיבה טובה.

  3. קידום אורגני בגוגל: אוי, אפשר לדבר שנים על הקידום האורגני. מדובר בהשקעה לטווח הארוך, שתמקם אותנו בתוצאות הראשונות במילות המפתח הרצויות, אם הקידום ייעשה בצורה מקצועית. שילוב נכון של הקידום האורגני והממומן הוא דרך מעולה “להשתלט” על העמודים הראשונים בגוגל, ולהביא “הר” של לקוחות.

  4. ניהול המוניטין: לצד ההיבטים המצוינים של הפרסום/הקידום בגוגל, יש גם היבטים פחות טובים. לא פעם ולא פעמיים, יצא לנו לפגוש עסקים עם מוניטין מזעזע: כאשר נרשום את שמם בשאילתה בגוגל, יעלו שלל תוספות שיבריחו את הלקוחות: “שם העסק + תביעות”, “שם העסק + רמאות”, ובמקרים קיצוניים, כתבות מכפישות – בין אם מוצדק ובין אם לא. משרד הפרסום ממש לא מחפש אשמים וצדיקים. כל תפקידו הוא להוריד את האזכורים השליליים ולהעלות את האזכורים החיוביים – ניהול המוניטין של העסק. איך עושים זאת? בעיקרון מדובר על שילוב של שני שירותים: התוכן, והקישורים.

  5. מיתוג ועיצוב גרפי: החל מלוגו וכרטיסי ביקור ועד להטמעת צבעים דומיננטיים – לכל אלו השפעה פסיכולוגית כבירה על הלקוח. בני האדם מעריכים תבניות בתת-מודע, ולכן אם נבחר בצבעים כחול ואדום כצבעים הדומיננטיים לדוגמה, עלינו לשמור על השילוב בכל עמוד, פוסט, מה שלא יהיה. גם אם השירות הזה מרגיש פחות פרקטי מאחרים, במבחן התוצאה הוא מוכח כלא פחות חשוב, ואתרים עם עיצובים “נחותים”/”שמנסים להמציא את הגלגל מחדש (ולא בהצלחה)” פשוט נכשלים. אם תשימו לב, באתר שלנו אנו משתמשים בצבע דומיננטי “צהוב”, והולכים איתו עד סוף הדרך.

  6. בניית אתרים ודפי נחיתה: כמובן, על מנת שכל השירותים הקודמים יהיו רלוונטיים, צריך להיות אתר. לפיכך, רק טבעי שמשרדי הפרסום יציעו שירותי בניית אתרים לעסקים השונים. אתר האינטרנט הוא “הפנים הדיגיטליות” שלכם, ועליו להיות מקצועי ומתוקתק, שיענה על צרכי הלקוח ויספק חווית משתמש (UX) נפלאה. כמו כן, משרד פרסום מכובד יקים עבורכם דפי נחיתה: דפים שיווקיים שמשקיעים בהם יותר מחשבה ומאמצים.

  7. כתיבת תכנים: גם בשנת 2020, עת כתיבת המאמר, התוכן הוא “המלך”. בהשוואה אליו, כל היבט אחר בקידום האורגני/הממומן מתגמד בחשיבותו. אם לא נכתוב תכנים איכותיים והאתר שלנו ייראה ריק, נפסיד לקוחות. מי ירצה לקנות “חתול בשק”? בכל זאת, מאמרים/פוסטים/עמודי שירות וכו’ משדרים אמינות שאין כמוה. ועל הדרך, כל הכתיבה מקנה לנו “נקודות זכות” אצל גוגל.

מן הסתם, כל משרד פרסום מציע שירותים אחרים ו־”אקסטרות” משלו. אולם, אנו מאמינים שמשרד פרסום דיגיטלי איכותי יכול בהחלט להסתפק בשירותים הללו.

אילו נורות אדומות צריכות להידלק בבחירה?

לצערנו, אנחנו לא חיים באוטופיה. בהתאם לכך, ישנם משרדי פרסום מקצועיים יותר ופחות. איך נוכל להבדיל? אילו מאפיינים אמורים להדליק לנו נורות אזהרה בבחירה?

הבנתי מה הסיפור – למה “דווקא” Dahan Creative?

כמספר גרגירי החול, מספר משרדי הפרסום הדיגיטלי בישראל. ובכל זאת, היינו שמחים להציג בפניכם כמה דברים שמאפיינים אותנו:

גם אם זה נשמע קלישאתי, אנו מאמינים שאי אפשר להגיע לפסגת עולם השיווק ללא עבודה יסודית ויוצאת דופן. אין כסף קל. אחרי כמה וכמה שנים בתחום, אנחנו כבר מבינים “לאן הרוח נושבת” – לא מגיעים רחוק עם שקרים ורמאויות, לא עם עבודה על פרויקטים שאיננו מאמינים ביכולתנו לקדם אותו, אלא עם התמסרות והשקעה. מתעניינים? רוצים לשמוע עוד? נשמח לקבל את פנייתכם כבר עכשיו! השאירו פרטים בטופס יצירת הקשר, ונחזור אליכם בהקדם 😉

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *