אי אפשר להתקיים ללא פרסום. אין פרסום? אין לקוחות. זה עד כדי כך פשוט. בימנו, משרדי פרסום קיימים בכמויות אדירות; חלקם דיגיטליים, וחלקם לא. היום, נתמקד במשרדי הפרסום הדיגיטליים: מהם? כיצד הם מסייעים לעסק? אילו נורות אדומות צריכות להידלק בבחירה? ועוד הרבה. קדימה, שנתחיל?
מהו משרד פרסום דיגיטלי – מה התפקיד שלו?
כפי שבטח הבנתם משמו, משרד פרסום דיגיטלי אחראי על כלל שיווק העסק בזירה הדיגיטלית – ה-כ-ל באחריותו! וזאת, בהתאם לחוזה. על הנייר, מדובר בשירותים שהמשרד מסוגל לטפל בהצלחה.
במרביתם, העובדים עדיין מגיעים למשרד הפיזי. אם כך, מה ההבדל? טוב, המילה “דיגיטלי” מתייחסת לתחום העיסוק המרכזי של המשרד: עולם הדיגיטל. משמע, המשרד לא מתעסק בתחום פרסום שלטי החוצות, העיתונות הכתובה וכו’.
תפקיד המשרד הוא להשתמש באמצעים העומדים לפניהם: קידום ממומן ואורגני בגוגל, פייסבוק, אינסטגרם, קשרים עם משרדי פרסום אחרים, ובעצם כל מה ש־”בא ליד” – לא לבחול באמצעים. ובאמצעות קידום נכון, להביא זרם של לקוחות מתעניינים לעסק, שכנראה היינו מפסידים לולא נוכחותנו בערוצי השיווק הללו. כמו כן, משרד הפרסום הוא “גב” וספק פתרונות לשלל בעיות: ניהול מוניטין בעייתי, יצירת אסטרטגיה שיווקית, מיתוג נכון וכו’.
שירותי משרד הפרסום הדיגיטלי – מה התרומה לעסק?
סמכו עלינו, לא חסרים למשרדי הפרסום הדיגיטלי שירותים… מפה ועד להודעה חדשה. נפרט על כל אחד ואחד:
- פרסום במדיות החברתיות: אינסטגרם, פייסבוק וכיוצא בזאת – כל משרד פרסום מכובד חייב להראות נוכחות במדיות הללו. יכולות פילוח הקהל באינסטגרם, ובמיוחד בפייסבוק עילאיות: נוכל להגיע לקהל ממוקד במחירי “רצפה”. לכן, מדובר בשירות מס’ 1 של משרדי הפרסום – הוא פשוט מתבקש.
- פרסום ממומן בגוגל: כולנו מחפשים בגוגל, וההימצאות במקומות הראשונים בתוצאות החיפוש היא חוזקה אדירה. משרדי הפרסום המנוסים מכירים שלל תכסיסים בפרסום הממומן, ויוכלו “לסחוט” ממנו לקוחות חדשים בצורה מדהימה: החל משיטות להוזלת המחיר לקליק, ועד להעלאת אחוזי ההמרה ומדידת נתונים מדויקת למדי. הפרסום הממומן הוא אחד החברים הטובים ביותר של משרדי הפרסום, ויש לכך סיבה טובה.
- קידום אורגני בגוגל: אוי, אפשר לדבר שנים על הקידום האורגני. מדובר בהשקעה לטווח הארוך, שתמקם אותנו בתוצאות הראשונות במילות המפתח הרצויות, אם הקידום ייעשה בצורה מקצועית. שילוב נכון של הקידום האורגני והממומן הוא דרך מעולה “להשתלט” על העמודים הראשונים בגוגל, ולהביא “הר” של לקוחות.
- ניהול המוניטין: לצד ההיבטים המצוינים של הפרסום/הקידום בגוגל, יש גם היבטים פחות טובים. לא פעם ולא פעמיים, יצא לנו לפגוש עסקים עם מוניטין מזעזע: כאשר נרשום את שמם בשאילתה בגוגל, יעלו שלל תוספות שיבריחו את הלקוחות: “שם העסק + תביעות”, “שם העסק + רמאות”, ובמקרים קיצוניים, כתבות מכפישות – בין אם מוצדק ובין אם לא. משרד הפרסום ממש לא מחפש אשמים וצדיקים. כל תפקידו הוא להוריד את האזכורים השליליים ולהעלות את האזכורים החיוביים – ניהול המוניטין של העסק. איך עושים זאת? בעיקרון מדובר על שילוב של שני שירותים: התוכן, והקישורים.
- מיתוג ועיצוב גרפי: החל מלוגו וכרטיסי ביקור ועד להטמעת צבעים דומיננטיים – לכל אלו השפעה פסיכולוגית כבירה על הלקוח. בני האדם מעריכים תבניות בתת-מודע, ולכן אם נבחר בצבעים כחול ואדום כצבעים הדומיננטיים לדוגמה, עלינו לשמור על השילוב בכל עמוד, פוסט, מה שלא יהיה. גם אם השירות הזה מרגיש פחות פרקטי מאחרים, במבחן התוצאה הוא מוכח כלא פחות חשוב, ואתרים עם עיצובים “נחותים”/”שמנסים להמציא את הגלגל מחדש (ולא בהצלחה)” פשוט נכשלים. אם תשימו לב, באתר שלנו אנו משתמשים בצבע דומיננטי “צהוב”, והולכים איתו עד סוף הדרך.
- בניית אתרים ודפי נחיתה: כמובן, על מנת שכל השירותים הקודמים יהיו רלוונטיים, צריך להיות אתר. לפיכך, רק טבעי שמשרדי הפרסום יציעו שירותי בניית אתרים לעסקים השונים. אתר האינטרנט הוא “הפנים הדיגיטליות” שלכם, ועליו להיות מקצועי ומתוקתק, שיענה על צרכי הלקוח ויספק חווית משתמש (UX) נפלאה. כמו כן, משרד פרסום מכובד יקים עבורכם דפי נחיתה: דפים שיווקיים שמשקיעים בהם יותר מחשבה ומאמצים.
- כתיבת תכנים: גם בשנת 2020, עת כתיבת המאמר, התוכן הוא “המלך”. בהשוואה אליו, כל היבט אחר בקידום האורגני/הממומן מתגמד בחשיבותו. אם לא נכתוב תכנים איכותיים והאתר שלנו ייראה ריק, נפסיד לקוחות. מי ירצה לקנות “חתול בשק”? בכל זאת, מאמרים/פוסטים/עמודי שירות וכו’ משדרים אמינות שאין כמוה. ועל הדרך, כל הכתיבה מקנה לנו “נקודות זכות” אצל גוגל.
מן הסתם, כל משרד פרסום מציע שירותים אחרים ו־”אקסטרות” משלו. אולם, אנו מאמינים שמשרד פרסום דיגיטלי איכותי יכול בהחלט להסתפק בשירותים הללו.
אילו נורות אדומות צריכות להידלק בבחירה?
לצערנו, אנחנו לא חיים באוטופיה. בהתאם לכך, ישנם משרדי פרסום מקצועיים יותר ופחות. איך נוכל להבדיל? אילו מאפיינים אמורים להדליק לנו נורות אזהרה בבחירה?
- ניהול משאבים מגוחך – בקשו ממשרד הפרסום דו”ח מפורט: על מה יצא כל שקל? אם דמי השירות/הניהול גבוהים בצורה אבסורדית, ביחס להוצאה בפועל על קידום/פרסום העסק – התרחקו מהחברה כמו מאש. מדובר בניהול מגוחך של המשאבים הכספיים ששילמתם, ובתאוות בצע שאין “לתת לה יד”.
- הבטחות שאינן מציאותיות – אף אחד לא יכול לחזות קידום בגוגל, גם לא גוגל בעצמה. לכן, אם מישהו מבטיח לכם “תוצאה ראשונה תוך חודש!” או מעלה טענה מופרכת אחרת, היו בטוחים שמדובר בתרמית. מקדמי האתרים יכולים אך ורק לפעול על בסיס ניסיון ושיטות מוכחות, ולא יותר מזה.
- חוסר שקיפות/התחמקות מהצגת תעודות/הסמכה – אם משרד הפרסום מתחמק מהצגת נתונים, יש לו מה להסתיר (חוסר ניסיון? רצף כישלונות צורבים בקידום? מי יודע?). כל אדם שעמל קשות ישמח להציג את תיק העבודות שלו בפומבי, אך רק משרד כושל יחשוש להציג נתונים מהקידום, עובדות, תעודות וכו’. לפיכך, אם אתם מרגישים שהמשרד “משאיר אתכם בחשכה” – נקסט.
- עמימות מקצועית – מעטים בעלי העסקים שמבינים בתחום השיווק הדיגיטלי. לכן, לחלקם נורא קשה “לתפוס” על מה הם מוציאים סכומי כסף לא קטנים. חברה מקצועית תדאג “להחזיק” את יד הלקוח ולהסביר הכל בגובה העיניים. רק מי שלא מבין מה הוא עושה, יישאר עמום ולא מובן בהסברים על פעולות השיווק שלו.
- העברת האחריות לעדכוני האלגוריתמים של גוגל – משנות פעילותנו הרבות, יצא לנו לא פעם ולא פעמיים, לשמוע על לקוחות שהתאכזבו ממשרד הפרסום שלהם: בכל בעיה שהייתה בקידום, תוצאה לא מספקת – “גוגל אשמים!”. מדובר בהתחמקות שערורייתית מאחריות, והטענה שהשינויים באלגוריתם גרמה לחוסר התוצאות מופרכת לרוב. בכל זאת, זהו תפקידם של מקדמי האתרים – לתמרן בין השינויים הללו, ולהוביל את האתר לראש התוצאות. למרות זאת (ולידיעתכם, גוגל בישראל סלחני ביחס לחו”ל). ולמה “לרוב”? ובכן, מכיוון שלעיתים נדירות מתרחשים שינויים מרחיקי לכת באלגוריתמי החיפוש. אולם, הם ממש לא תדירים כמו שכמה ממשרדי הפרסום מנסים “לשווק” ללקוחותיהם.
הבנתי מה הסיפור – למה “דווקא” Dahan Creative?
כמספר גרגירי החול, מספר משרדי הפרסום הדיגיטלי בישראל. ובכל זאת, היינו שמחים להציג בפניכם כמה דברים שמאפיינים אותנו:
- פחות דיבורים, יותר מעשים: הרבה משרדי פרסום יודעים לדבר בצורה נפלאה (יש להם קופירייטרים מעולים!), אבל בפועל ההישגים פחות נפלאים. אנו לא יודעים להגיד לגבי מתחרנו, ובוודאי שלא נצא ל־”מסע הכפשות” חסר תועלת. ובכל זאת, נשמח לבשר לכם שאצלנו העבודה והמסירות בחשיבות עליונה – אנו עובדים בשבילכם, יוצרים תוצאות ולא רק משפטים יפים.
- תיק עבודות: אנחנו לא מנסים למכור “לוקשים”. אנו מתגאים בעבודה שלנו, ונשמח שתעיינו בעמוד תיק העבודות שלנו – אין לנו מה להסתיר, נתנו את כל הלב. הקישור אליו כאן.
- ניסיון ומקצועיות: יצא לנו לעבוד עם לא מעט לקוחות במשך השנים, הכרנו את כלל הכלים והתכסיסים שבאים “עם הניסיון”. לכן, מבחינת הניסיון ומה שבא איתו, נאמר לכם בשמחה שתוכלו “לסמן וי”.
- האתיקה מעל הכל: על אף שלא פעם ולא פעמיים ציינו את המילה “תכסיסים”, חשוב לנו להדגיש שכל העבודה הפרסומית נעשית במסגרת החוק. השיטות המפוקפקות יישארו למשרדים המפוקפקים – אנחנו נתעסק בדרכים המקצועיות, הכשרות והמוכחות.
- ערך מוסף: אנו תמיד מסתכלים על “התמונה הגדולה”. מבחינתנו, לא אכפת לנו להשקיע יותר זמן ומאמצים כדי להוציא לקוח מסופק. אם נוכל לענות על הדרישות ומעבר, גם אם נידרש לחשוב “מחוץ לקופסא” – נלך על זה, מבלי לחשוב פעמיים. הלקוח בעדיפות עליונה.
גם אם זה נשמע קלישאתי, אנו מאמינים שאי אפשר להגיע לפסגת עולם השיווק ללא עבודה יסודית ויוצאת דופן. אין כסף קל. אחרי כמה וכמה שנים בתחום, אנחנו כבר מבינים “לאן הרוח נושבת” – לא מגיעים רחוק עם שקרים ורמאויות, לא עם עבודה על פרויקטים שאיננו מאמינים ביכולתנו לקדם אותו, אלא עם התמסרות והשקעה. מתעניינים? רוצים לשמוע עוד? נשמח לקבל את פנייתכם כבר עכשיו! השאירו פרטים בטופס יצירת הקשר, ונחזור אליכם בהקדם 😉